spring.

åh dessa tider minns jag den svenska våren, ena dagen tar kidzen ut cykeln o' man satt ute på bänken på höglundas skolgård i jeansjacka, magen pirrade! dagen efter vaknar man av snöstorm utanför fönstret and you're back i gråa kalla sverige. här är det ungefär samma, ena dagen högsommar o' andra dagen spöregn. idag kör moderjord på spöregn.

sitter i köket o' ser ut på kläderna som var meningen att hänga på tork. nu är dom nytvättade igen, regnet öser ner. blir fett deppad o' lyssnar på ung-o-dum musiken som jag alltid dunkade med johanna, känner hur nostalgin bara kryper inpå mig. vill bara vara ifred o' tänka.



denna lyssnade jag på back in the days o' tänkte på
hur mkt jag hatade sundsvall.
(ni som är kvar i byn kan ju återuppleva det nu.)

Kommentarer
Postat av: Des

Estockholmooooo 4- EVER!!!

pIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIp!

Postat av: johanna

nostalgi är ordet. älskar dig!

2009-04-08 @ 08:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback