one weekend in andorra.

andorra ligger precis på gränsen mellan spanien o' frankrike o' räknas som ett eget land (prinsens land.) stället är typ en blandning av medeltida kullerstenhus, tokyo o' gigantiska vackra berg. i andorra betalar inte folksen skatt, vilket kan ha sina nackdelar men för en turist-javisst som mig själv är det dunder eftersom allt blir så billigt. ait, inge mer när & fjärran för en stund..

lördag - tog vårt pick o' pack o' rullade ut ur barca och 2 ½ timme, en åksjuka och tusen berg o' dalar senare var vi framme i alp som är en liten by nedanför andorra. där skulle papiflo o' pablo soundchecka lite snabbt för dom skulle spela på en san miguel-fest där senare på kvällen. väl i andorra checkade vi in på hotellet o' gick en prommis runt stan o' kollade, åt telepizza o' sen hem o' tittade på ett franskt undehållningspogram. vid dethär laget är vi alla fett trötta o' tyckte såklart att dehär va sjukt kul så alla garvade tills vi däckade en efter en.


efter powernapen var det dags för att åka lite mer bil! tillbaks till alp för att spela, (thilda o' jag för helt andra anledningar.) o-m-g, för det första hålls detta tjysiga party i en fet gympasal, det var typ en blandning mellan ett gymnasiedisco o' catalan-rave, hela alp var där. vi var fett skeptiska, men inte mycket senare hade alp charmat oss och kvällen hade lyckats blivit en dunderkväll :) vi älskar alp.

söndag - vaknade upp efter 3 timmars sömn, klockan 09.00 (!) för att ta oss upp till bergen där pablo skulle spela på en snowboardtävling som quicksilver arrangerade. vi får ta två soffliftar upp för att komma upp dit han ska spela, dvs. mitt i en skidbacke. pablo spelade medans jag själv satt brevid skönt däckad i en tälltstol i solen o' tittade på tävlingen. o' även denna vinter fick jag se snö :) när hjärtat spelat klart var det dags att börja dra sig hem till barca igen :// ingen ville men helgen var slut o' papicho pratade oss alla till sömns i bilen så hemresan gick rätt fort. 



idag fick jag bittert erfara vad som händer när en svenne däckar i skidbacken utan solskyddsfaktor. jag känner inte igen mig själv. plugg o' aloverabehandling klär shemat denna dag. får se om det kanske blir en utgång ikväll också.

 // dafri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback