ikea

sakta men säkert börjar lägenheten blomstra. 
i helgen var vi på ikea, det kändes som att komma hem till sverige igen.
jag åt köttbullar m. potatis o' lingonsylt.
pablo åt lax som han försummade med pommes, 
krigade hem med fyra stolar o' nya gardiner. 
nu är det nog bara nån vecka kvar innan edu hunnit måla färdigt.
efter det ska jag köpa ett bananträd som ska växa högt på ballkongen,
lägenheten ska lukta doftljus istället för rök o' mat-os från bouqerian.
så ska det det bli, i vårt nya hem. 
sofistikerat, moget, tjusigt,
precis som vi.

förövrigt firade jag o' karln ett halvår i fredags,
ett halvår som känns som ett halvt liv.
fast också den bättre hällften av mitt liv.
pablo  

Kommentarer
Postat av: pappsen

Jag blir nästan "tårögd" av glädje när jag läser och känner hur mysigt och harmopniskt Du verkar ha det, min kära, underbara lilla "dotra"

1 mille kramar!!!!!

2009-05-26 @ 10:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback