då frida gör allt för en hamburgare,

barcelona vann!
pappa ringde o' sa att detta var historisk, att detta skulle jag ta vara på. 
taggade ut o' mötte des vid carrefour. 
pablo var orolig när jag gick, men jag är en ung dam som är naiv och hungrig. 
vi mosade oss upp till catalunya genom en något taggad folkmassa.
på gatan dansade folk på biltaken o' hänge i lyktstolparna.
det tog 30 min att komma till burger king (som hade kamouflerat sig som stängt, 
men som vi erfarna såg igenom)
när vi kom ut efter att ha ätit såg vi skyllten lysa på andra sidan gatan,
så vacker o' tilldragande, det som så många ggr förr hade förtärat våra arbetsdagar;
CITY HALL
det gick inte att motstå,
en liten stund bara,
o' ofta när det ska vara en liten stund blir det en lång stund.
o' tvärtom. denna gången var det så, fast oprovocerat, 
för en timme senare när vi skulle gå blev vi förbjudna att gå ut, 
där stod felipe o' vägrade röra sig ur fläcken för det var så farligt.
vi hörde de dussin poliser som pepprade med softguns utanför i ett slagsmål, 
vi var trapped i shity hall. hemgång fick bli 40 min senare,
alla illvilliga själar hade torterat både blomkrukor o' soptunnor,
mopeder och glasrutor. 
barcelona hade precis lagt sig för att vila efter kriget o' jordi fick tillslut följa oss hem, på sin egen födelsedag fick han gå, från sitt eget firande, förbi universitat, åt helt fel håll, på de gator som inte var avspärrade,
grattis jordi ♥
se film här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback