fikus.



kom precis hem från bio'n där vi såg where the wild things are.
just nu sitter jag o' är trött på pablo för han mobbar mig för att ha förlorat. när jag inte ens har förlorat! jaja. ni får avgöra själva:

vi har en fikus i vår lägenhet.
pablo påstår att det är ett träd.
- fikus är inget träd, säger jag. det är en planta, eller möjligen en buske.
- jo, tjaffsar pablo, det där är ett träd! (pekar på våran fikus.)
självklart blev det google-krig om detta. jag på min dator o' pablo på colettes.
där står det att fikus är en växtfamilj av plantor, buskar o' träd. det finns 800 olika typer av fikusar.
800.
varför skulle då just vår fikus vara ett träd, utav alla dessa 800?
varför skulle folk sälja ett träd i en kruka till pablo?
jag säger inte att jag är 100% att just våran fikus inte är ett träd. men vad är mest troligt?
och nu påstår han att han vann! och jag slog vad om mitt liv!

fuck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback