livet är inte perfekt.

alla gånger.

sitter här i mörkret efter en 4-rätters middag på en peruansk/japansk modern svart/vit resturang. efter en cafe con leche med baileys, en födelsedagsång på spanska och en på svenska och efter li's halvt glada och halvt bittra leende över att hon nu är 25 år gammal. strax har ännu en fuktig natt passerat och nu sitter jag här i månskenet och lyssnar på min mans igentäppta näsa som småsnarkar lite störigt sådär (♥ men älskar honom nästan lika mycket hur som ♥) jag skriver några romantiska rader i hopp om att hitta en bortförklaring till att inte plugga, kommer typ bli färdig runt 4 imorgon eftermiddag skulle jag tippa då jag har märkt att jag är rätt kung på att komma på bortförklaringar (har bland annat städat(!) lägenheten idag och tittat färdigt på en säsong av top model.) alla säger jämt till mig om hur ovärt det är att hetsplugga i sista sekund och det är verkligen sjukt sant, så hur kommer det sig att jag alltid fortsätter göra det? varför? varför? varför? så himla irri men jag antar väll att det hör till, allt får ju inte bara vara dunder och det är nog det värsta med livet: hur mycket man än kämpar på så är inget perfekt, och just därför ska jag och mitt bittra ass fortsätta plugga nu, om abort, soo pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback